Intézményfejlesztési program

A 2019 tavaszán indult intézményfejlesztési programba 20 intézmény került bevonásra. Az eredeti koncepció szerint, lehetőleg minden ellátási terület – oktatási, szociális és egészségügyi – képviseltetve lett volna, végül a felnőtt ellátás területéről öt lakóotthonnal és egy egyetem támogató szolgálatával, a gyermek ellátás területéről pedig két pedagógiai szakszolgálattal, hat EGYMI-vel, egy integráló óvodával, két integráló általános iskolával, egy integráló gimnáziummal, egy egészségügyi intézménnyel, valamint egy bölcsődével kezdődött el a mentorálási folyamat. Az intézmények vezetőivel és dolgozóival előzetesen interjúk készültek, amelyek alapján fejlesztési tervek készültek.

A tervezett fejlesztési folyamat két fő részből tevődött össze, egyrészt tudásátadásból, amely során akkreditált képzések, előadások és workshopok valósultak meg, másrészt célzott problémakezelésből, mely során problémaorientált workshopokra, tanácsadásokra és konzultációkra került sor.

Az intézményfejlesztés első szakaszában többnyire a képzések és a mentorálások zajlottak le. A mentorálási folyamat összesen 6 hónapig tartott az intézményekben, 4+2 hónap bontásban.

Információs és koordinációs pontok